Please Be My Baby
Fanfic : Be Mine . Chapter I
Saturday 7 January 2012 | 18:37 | 0 comments


Irama lagu " Paradise " menjamu halwa telinga Krystal . Tumpuannya yang memandu Audi metallic perak itu terjejas . Gelisah dengan suara merdu kumpulan Infinite itu , tangannya mula menyeluk ke dalam beg galas merah jambu yang terletak di tempat duduk penumpang di sebelahnya .

Sementara Audi itu mennyusuri lorong bersebelahan Hilton Hotel yang menghala ke COEX Mall , mata Krystal melilau-lilau melihat kelibat polis trafik , kalau-kalau ada berdekatan . Setelah pasti , punat telefon bimbit yang sudah pun berada di pangkuannya dipicit lalu dihalakan ke telinga .

" Krystal , Krystal dekat mana nie ? Kenapa lambat angkat telefon ? Kata nak balik rumah harini , jadi tak ? " suara Woohyun , abang Krystal bertalu-talu menyoal .

" Krystal tengah memandu lah bang ! memanglah Krystal nak balek harinie , tapi Krystal ada temujanji dengan kawan-kawan Krystal , Hyuna and Victoria kat COEX Mall . Petang sikit nanti Krystal sampai rumah ye " Krystal menerangkan panjang lebar .

Telefon itu tadinya dipegang , dikepit antara pipi dan bahu bagi membolehkan dia membelok masuk ke tempat letak kereta .

" Kalau ye pun tak boleh telefon abang , telefon lah ibu atau papa ! " Woohyun membebel .

" Sorry lah abang , Krystal takde kreditlahh . Balik nanti abang topupkan boleh ? heheheh . Okaylah bang , petang nanti kita jumpa dekat umah ye . bye ! " akhiri Krystal manja .

Telefon itu cepat-cepat dimatikan setelah matanya terpandang petak kosong tunggal disitu . Audi miliknya meluncur membuat pusingan 180 darjah .

Untuk beberapa ketika , Krystal memastikan tiada siapa yang berada di belakang keretanya . Setelah pasti , gear reverse ditarik , Krystal dengan telefon yang masih digenggam pada tangan kanan , memulas stereng kereta bagi mendapatkan sight yang betul untuk memasuki parking .


Tit , tit , tit , tit , sensor kereta berbunyi seiring dengan bunyi benda terhempas ke tar . Krystal memijak pedal brek sepenuhnya , membuat enjin kereta itu mati . Peluh dingin pantas membasahi wajah Krystal . Setelah beberapa kali tergamam , dia membuka pintu kereta , memberanikan diri melihat apa yang telah dilanggarnya tadi .

*NANTIKAN SAMBUNGAN CHAPTER II NEXT WEEK ! ANNYEONG FELLA'S "

Older Post | Newer Post
The Boss


Facebook | Twitter
Annyeong and Assalamualaikum ! Nice to know you!
We love Kpop forever!!!
Thank you^^

Sweety ♥ Pie


Click Click

About Fanfics Diaries


Tagboard




My Lullaby


Credits


Template Designer: Aien
Editor: Nana Euphemia