Please Be My Baby
Chapter IV - I Like U The Best
Saturday 14 January 2012 | 14:37 | 0 comments


Hubungan Kiseop dan Hyomin semakin dingin dan rengang sejak peristiwahyomin diculik.Kedua-dua mereka masih menunggu salah seorangmengalah dan memujuk.
Malam ini,Universiti Seoul mengadakan majlis tari-menari dan setiap pelajar perlu membawa pasangan masing-masing.Tema pada majlis itu adalah "Topeng".

"Eh.Hyomin.Malam ni ko pergi dengan sape?Kiseop ker?"tanya Eunjung bertalu-talu semasa mereka sedang duduk di bangku menghadap gelanggang bola keranjang.Sebenarnya Hyomin tidak mahu mengikut Eunjung berjumpa AJ kerana dia pasti akan berjumpa Kiseop.Dia tidak mahu air matanya tumpah lagi sejak peristiwa hitam itu.

"Entah lah.Aku tak pasti lagi.Mungkin aku pergi dengan Senior Dujun kot".jawab Hyomin acuh tak acuh lalu dia bangun meninggalkan Eunjung.

"Hai Hyomin.U buat apa kat sini?Tunggu Kiseop yer?U ada perasaan lagi ker kat Kiseop tuh?Pendam jelah yer,coz kitaorang dah couple balik.So,U jangan kacau our relation atau benda sama aku buat kat ko."ugut Nana semasa mereka bertembung .

"U jangan risau coz I dah tak ada feeling denagn dia.So,U boleh ambik dia dari I.I tak kisah."ucap Hyomin tidak ikhlas melepaskan Kiseop.Air matanya bergemang di tubir matanya.Tunggu hendak jatuh ke bumi.

"What's going here?"tanya Kiseop agak tinggi suranya.Hyomin terus memalingkan mukanya melihat tuan punya suara dan rupa-rupanya betul sangkaan hatinya bahawa itu adalah Kiseop yang dirindunya selama ini.

"Honey.U dah habis training?Ni I nak cakap sikit denagn Hyomin yang malam ni U dah ada pasangan.Dan pasangan ialah I."ujar Nana mengada-ngada.Senagja dipeluknya Kiseop untuk membuatkan Hyomin cemburu.

"Baguslah.I pun nak cakap yang I dah ada pasangan.Senior DuJun teman I malam ni."ucap Homin bergetar-getar suaranya.
"I patut pergi dulu.bye."ujar Hyomin lalu pergi meninggalkan mereka.Eunjung berlari mengejar Hyomin.Dia tahu,pasti Hyomin memerlukan Eunjung disisinya.

Malam itu,Hyomin memakai gaun paras lutut berwarna biru laut yang dibeli oleh papanya di Paris.Rambutnya disisir rapi.Hyomin sungguh anggundaripada kebiasaaanya.Semua memujinya termasuk Senior DuJun semasa dia menyambul Hyomin di villa ibubapa Hyomin.Dia tidak berhenti-henti memujikecantikan Hyomin pada malam itu.

Semasa Hyomin berbual-bual denagn Eunjung dan sebahagian daripada kawan-kawannya,tiba-tiba lampu dewan ditutup dan hanya cahaya spotlight memancar di atas pentas.

"Kita mempersilakan King of Year tahun 2012 membuat persembahan,Lee Kiseop."ucap MC majlis tari-menari itu.

"Saya ingin menyanyikan lagu Blind dari Kumpulan TRAX.Sebenarnya lagu ni kesukaan seseoarang dan lagu ni ditujukan kepada orang itu kerana saya dah buat kesalahan yang amat besar dan sekarang saya ingin meminta maaf.Orang yang saya tujukan lagu ini ialah Park Hyomin."ucap Kiseop perlahan dan romantik.

Ayatnya yang terakhir mebuatkan pelajar-pelajar didalam dewan bertepuk tangan dan satu lagi cahaya spotlight memancar ke arah Hyomin.

Setelah habis menyanyikan lagu itu,Kiseop turun dari tangga dan berjaln menuju kearah Hyomin lalu berlutut dan menyerahkan sekuntum bunya mawar merah kepada Hyomin.

"Saya harap awak terima saya kembali dalam hidup awak."ujar Kiseop yang masih berlutut berhadapan dengan Hyomin.

"Saya harap awak ceriakan hidup saya kembali."ucap Hyomin lalu menyambut kuntuman bungan itu dan mereka berpeluk.



"Tahniah korang."ucap Eunjung dan AJ serentak.
"Thank U."jawab Kiseop lalu mereka berbual-bual.Tiba-tiba Nana datang.

"Tahniah.Hope korang punya hubungan kekal."ujar Nana lembut lalu pergi berhadapan dengan Hyomin.

"Sebenarnya ni rancangan aku,Eunjung and AJ nak buat korang bersatu.Sebenarnya aku dah ada buah hati aku dan dia bukan Kiseop but Senior DuJun.Hope ko tak marah Hyomin."ucap Nana lalu memengang kedua-dua belah tangan Hyomin.

"Buat apa aku nak marah.Sepatutnya aku ucapkan terima kasih kat korang semua tau."ujar Hyomin lalu Nana dan Hyomin berpelukan.

Hubungan Kiseop dan Hyomin semakin intim dan mereka memutuskan selepas tamat pelajaran mereka di Universiti Seoul mereka akan melangsungkan perkahwinan.

Manakala hubungan Eunjung dan AJ semakin rapat dan rupa-rupanya dulu AJ pernah menaruh perasaan terhadap Eunjung.Namun takut meluahkannya.

Couple Nana dan Senior DuJun memang sweet dan mereka telah bertunang selepas Senior DuJun tamat pengajiannya.

Itulah cerita cinta antara mereka.Harap ia berkekalan samapi bila-bila.




THE END





*Nantikan fanfic yang bertajuk Fate*





Older Post | Newer Post
The Boss


Facebook | Twitter
Annyeong and Assalamualaikum ! Nice to know you!
We love Kpop forever!!!
Thank you^^

Sweety ♥ Pie


Click Click

About Fanfics Diaries


Tagboard




My Lullaby


Credits


Template Designer: Aien
Editor: Nana Euphemia