Please Be My Baby
Chapter II-I Lke U The Best
Sunday 1 January 2012 | 23:35 | 0 comments


"Eunjung,saya nak tanya.Lelaki 2 orang tu sape erk?'tanya Hyomin semasa mereka sedang makan di kafe.
"Yang mana?Ramai sangat ni."jawab Eunjung memandang Hyomin.
"Tu yang tengah makan kat balkoni tuh."ucap Hyomin sambil memuncungkan mulutnya ke arah AJ dan Kiseop.
"Owh.Budak 2 orang tu flowerboys kat universiti kita.Yang tengah makan tu namanya AJ.Anak kepada pemengang saham ketiga terbesar kat U kita ni.And he also my ideal type.Yang tengah pakai headphone tu,anak tuan punya U ni."terang Eunjung panjang lebar lalu tersenyum melihat Hyomin sedikit terkejut dengan info yang diberikan tadi.

"Hyomin,kalau saya tanya ni,jangan marah yer..?!"tanya Eunjung semasa mereka di mall terkenal di Seoul.
"Sejak bila awak takut dengan saya ni?Cakap jelah."jawab Hyomin lalu tersenyum sambil memandang EUnjung yang agak berkerut mukanya.
"Awak ni anak Mr.Park,canselor U kita ker?Coz tadi saya nampak driver Mr.Park yang hantar awak kat sini."jawab Eunjung semasa mereka membelek-belek baju di sebuah butik.
"Aah.Saya anak Mr.Park.Saya bukan nak menipu but saya tak nak saya berkawan dengan orang yang ada muslihat.Dan sekarang saya dah jumpa orang yang baik buat saya iaitu awak,Eunjung"ucap Hyomin menerang situasi yang sebenarnya.
"Saya pun faham.Terima kasih kerana terima saya."ujar Eunjung lalu mereka berpeluk.



"Eh,bro.Aku nak cerita sesutu kat ko lah."ucap AJ semsa meraka sedang berehat selepas sesi latihan bola keranjang.
"Apa.Cakaplah."jawab Kiseop sambil mengikat tali kasutnya yang tertanggal.
"Aku dah jatuh cinta denagn si Hyomin tulah.Masa dia berlanggar dengan ko aku dah suka dia."ujar AJ sambil mempamerkan senyuman yang amat manis.
"Ko suka Hyomin?"tanya Kiseop tekejut.Gadis yang dicintaiinya dalam diam telah diambil oleh kawan baiknya sendiri.
"Aah.Esok kan valentine.Aku nak ucapkan ni kat dia.Doakan aku diterima tau."ucap Aj lalu berlau meninggalkan Kiseop bersendirian di gelanggang bola keranjang.

"Eh,tu bukan si Hyomin tu ker?cantiknya dia.Wow.Hari ni dia bawak Mini lah.Dia mesti anak orang kaya kan?"ucap seorang pelajar lelaki kepada kawannya di kafe.
"Eh,ko tak tau lagi ker.yang Hyomin tu anak cansekor U kita nie."jawab kawannya.Perbualan didengari dengan jelas oleh Kiseop.Dengan pantas Kiseop bangun dan bergerak menuju ke kereta Hyomin.
"Hyomin,awak ikut saya kejap.Saya nak cakap sesuatu dengan awak.Ni sangat penting."ajak Kiseop lalu menarik tangan Hyomin.

"Eh,Kiseop let me go.Kenapa dengan awak ni?"marah Hyomin kerana Kiseop menarik tangannya agak kuat.
"Saya nak bagi tau awak yang saya suka kan awak."ucap Kiseop setelah duduk di atas bangku yang terletak di taman.
"Saya tak suka awak.Saya benci awak.Lagi-lagi masa first time saya masuk U ni"luah Hyomin.Air matanya sudah bergenang di tubir matanya.
"Saya nak masuk kelas dulu.Bye."ucap Hyomin lalu bangun meninggalkan bangku itu.Tapi tangan ditarik oleh Kiseop dan membawa kedalam dangakapan Kiseop.
"Saya sayangkan awak."ujar Kiseop perlahan dan lembut.Di sebalik pokok bunga ,sepasang mata AJ melihat kejadian yang menghancurkan hatinya.

Older Post | Newer Post
The Boss


Facebook | Twitter
Annyeong and Assalamualaikum ! Nice to know you!
We love Kpop forever!!!
Thank you^^

Sweety ♥ Pie


Click Click

About Fanfics Diaries


Tagboard




My Lullaby


Credits


Template Designer: Aien
Editor: Nana Euphemia